Je herkent je vast wel in situaties waarbij je graag geen blad voor de mond had genomen. Bijvoorbeeld toen de ober vroeg of het eten gesmaakt had, terwijl je met lange tanden je bord leeg hebt gegeten. Of toen dat feestje bij de buren voor geluidsoverlast zorgde. Je koos ervoor om er niets van te zeggen, om maar niet voor zeikerd te worden uitgemaakt. Maar ondertussen knaagt het toch aan je: wat als ik er tóch iets van had gezegd?
Misverstanden:
- komt uw boodschap wel eens anders over dan u eigenlijk bedoelt?
- begrijpen mensen u verkeerd of komen uw woorden niet optimaal uit de verf?
Gemiste kansen
Doordat u zich geremd voelt of wel eens minder handig emotioneel uit de bocht vliegt, komt u niet optimaal tot uw recht. Dit belemmert uw gesprekspartner om u op volle waarde te kunnen schatten.
Piekeren
U geeft niet, onduidelijk of te laat aan wat u ergens van vindt waardoor u achteraf onnodig blijft malen. Uw hoofd is regelmatig gevuld met “had ik maar”.
Stress
U trekt zich spanningen in gesprekken vaak te zeer aan.
Persoonlijke aanval
Als mensen u feedback geven voelt dit voor u nogal eens aan als een persoonlijke aanval. Het lukt u moeilijk dit van u af te schudden en te benutten als leermoment.
Oordelen
Vormt u zich snel een mening over zaken, die achteraf toch anders blijken te zijn?
Feedback geven
Heeft u wel eens moeite met het geven van feedback omdat u bijvoorbeeld bang bent voor een negatieve reactie? Of u vraagt zich af hoe u feedback geven het beste kunt aanpakken?
Negatieve focus
Het kost u moeite om te denken in mogelijkheden bij momenten van tegenslag en spanningen.
Aankomende cursus data
Zet nu de eerste stap voor meer rust en gelukWie zijn wij? | Cursus Assertiviteit
Tijdwinst.com is een trainingsbureau dat zich specialiseert in slimmer (samen)werken. We bieden door het hele land diverse (online) trainingen aan, variërend van time management, assertiviteit, gesprekstechnieken tot aan snellezen. Nieuwsgierig? Neem dan zeker eens een kijkje op onze website of blogs, en schrijf je in voor één van onze (digitale) trainingen.
- 1-daagse training Time Management | Blog
- 1-daagse training Assertiviteit | Blog
- 1-daagse training Gesprekstechnieken | Blog
- 1-daagse training Feedback Geven | Blog
- 1-daagse training Snellezen, Mindmapping en Geheugentechnieken | Blog
- 1-daagse training Effectief Thuiswerken voor Teams | Blog

Ervaringen van onze cursisten
Wij delen continu onze ervaringen en tips om je te inspireren.Fijn om na een aantal onderwerpen stil te staan met welke tip je als eerste aan de slag gaat.
Je kunt meteen de dag erna aan de slag met alle handige tips en tools. Voor de training was ik sceptisch maar er zitten handige bruikbare tips in!
Ik vond het een prettige training, ik doe al een hoop dingen goed, maar ook nog wat tip en tools erbij gekregen
Een hele leerzame dag gehad, met goede uitleg. Ik heb er veel van op gestoken en zal het ook zeker aanbevelen!
Het programma werd goed begeleid met genoeg pauzes. De tutor maakte persoonlijk contact met elke deelnemer, maakte tussentijds mooi samenvattingen van de stof en gaf enorm veel praktische tips (met een goede uitleg om het ook daadwerkelijk te implementeren)
Gisteren hebben wij met het team credit control van GEA BeNeLux een training gevolgd Assertiviteit. Het feit dat wij reeds eerder trainingen hebben gevolgd bewijst dat Tijdwinst goed bezig is. Heel leerzaam en heel toepasbaar in het dagelijkse leven.
De cursus wordt duidelijk uitgelegd.
Door de vele rollenspellen ga je direct al nadenken over de juiste manier van vragen stellen. Een aanrader
Het is nuttig om met een communicatietrainingen echte praktijkcases te oefenen. Zo krijg je een goed beeld van jezelf en hoe je dient te acteren in lastige situaties. Humor en plezier maken was daarbij leuk om te ervaren. De trainster Marlies kon de praktijkcases goed toelichten en tot uitvoering brengen, dat was leerzaam.
