Je herkent je vast wel in situaties waarbij je graag geen blad voor de mond had genomen. Bijvoorbeeld toen de ober vroeg of het eten gesmaakt had, terwijl je met lange tanden je bord leeg hebt gegeten. Of toen dat feestje bij de buren voor geluidsoverlast zorgde. Je koos ervoor om er niets van te zeggen, om maar niet voor zeikerd te worden uitgemaakt. Maar ondertussen knaagt het toch aan je: wat als ik er tóch iets van had gezegd?

Misverstanden:

  • komt uw boodschap wel eens anders over dan u eigenlijk bedoelt?
  • begrijpen mensen u verkeerd of komen uw woorden niet optimaal uit de verf?

Gemiste kansen

Doordat u zich geremd voelt of wel eens minder handig emotioneel uit de bocht vliegt, komt u niet optimaal tot uw recht. Dit belemmert uw gesprekspartner om u op volle waarde te kunnen schatten.

Piekeren

U geeft niet, onduidelijk of te laat aan wat u ergens van vindt waardoor u achteraf onnodig blijft malen. Uw hoofd is regelmatig gevuld met “had ik maar”.

Stress

U trekt zich spanningen in gesprekken vaak te zeer aan.

Persoonlijke aanval

Als mensen u feedback geven voelt dit voor u nogal eens aan als een persoonlijke aanval. Het lukt u moeilijk dit van u af te schudden en te benutten als leermoment.

Oordelen

Vormt u zich snel een mening over zaken, die achteraf toch anders blijken te zijn?

Feedback geven

Heeft u wel eens moeite met het geven van feedback omdat u bijvoorbeeld bang bent voor een negatieve reactie? Of u vraagt zich af hoe u feedback geven het beste kunt aanpakken?

Negatieve focus

Het kost u moeite om te denken in mogelijkheden bij momenten van tegenslag en spanningen.

In-company offerte aanvragen

Aankomende cursus data

Zet nu de eerste stap voor meer rust en geluk
9
Jan

Amsterdam
09:00 - 16:00
Beschikbaar

Meer info
9
Jan

Eindhoven
09:00 - 16:00
Beschikbaar

Meer info
15
Jan

Antwerpen
09:00 - 16:00
Beschikbaar

Meer info
15
Jan

Utrecht
09:00 - 16:00
Beschikbaar

Meer info
15
Jan

Gent
09:00 - 16:00
Beschikbaar

Meer info

Wie zijn wij? | Cursus Assertiviteit

Tijdwinst.com is een trainingsbureau dat zich specialiseert in slimmer (samen)werken. We bieden door het hele land diverse (online) trainingen aan, variërend van time management, assertiviteit, gesprekstechnieken tot aan snellezen. Nieuwsgierig? Neem dan zeker eens een kijkje op onze website of blogs, en schrijf je in voor één van onze (digitale) trainingen.

  1. 1-daagse training Time Management | Blog
  2. 1-daagse training Assertiviteit | Blog
  3. 1-daagse training Gesprekstechnieken | Blog
  4. 1-daagse training Feedback Geven | Blog
  5. 1-daagse training Snellezen, Mindmapping en Geheugentechnieken | Blog
  6. 1-daagse training Effectief Thuiswerken voor Teams | Blog

In-company offerte aanvragen


Wij zijn geaccrediteerd door

Ervaringen van onze cursisten

Wij delen continu onze ervaringen en tips om je te inspireren.
Joost Wolters

Ik heb deze cursus als prettig ervaren. De input was overzichtelijk, praktisch en te volgen. Fijne docent die goed in staat was om een groep te boeien en opbouwend te werken.

9/10
Klantenvertellen
Bas Lustenhouwer

Echt de meest nuttige training sinds jaren. Hier heb je echt wat aan, zin om dit alles toe te passen.

9/10
Klantenvertellen
Kai Grabenhorst

Je krijgt in deze training veel input over allerlei aspecten van assertiviteit en je gaat met praktijkoefeningen direct aan de slag. Die helpen mij om het geleerde toe te passen zodat het goed blijft hangen. Dank voor deze nuttige training!

10/10
Klantenvertellen
Anoeska Hagenstein

Het was een mooie, leerzame dag. Verschillende leuke mensen ontmoet en een goede trainer. Dank je wel voor de handige tips!

10/10
Klantenvertellen
Patricia Jongen

Leuke interactieve training die op een duidelijke manier gegeven wordt.
Ik heb er zeker een aantal goede ideeën opgedaan.

10/10
Klantenvertellen
Monique Cabbolet

Fijn om na een aantal onderwerpen stil te staan met welke tip je als eerste aan de slag gaat.

10/10
Klantenvertellen
Merijn Kuppens

Heel interessante training, kan het iedereen aanraden!

9/10
Klantenvertellen
Eric Spaargaren

Het is nuttig om met een communicatietrainingen echte praktijkcases te oefenen. Zo krijg je een goed beeld van jezelf en hoe je dient te acteren in lastige situaties. Humor en plezier maken was daarbij leuk om te ervaren. De trainster Marlies kon de praktijkcases goed toelichten en tot uitvoering brengen, dat was leerzaam.

10/10
Klantenvertellen
George Latchmansing

Zeer ervaren en deskundige trainer die heel goed theorie aan praktijk aan elkaar koppelt.

10/10
Klantenvertellen
Jitske Schafraad

Heel veel handige tips en trucs gehoord en gezien van een energieke en deskundige trainer.

10/10
Klantenvertellen
Jan Peter Robijn

Een zeer leerzame dag onder leiding van een enthousiaste en deskundige docent. Theorie werd snel omgezet in direct toepasbare oplossingen en tips.

10/10
Klantenvertellen
Fabienne Vissers

ontzettend veel handige tip, fijne lesstof en veel opdrachten worden visueel gemaakt.

9/10
Klantenvertellen

Wij verzorgen cursussen voor o.a.

Beste opleider

Beste opleider

7 maal verkozen tot “Beste opleider van Nederland”.

Landelijke dekking

Landelijke dekking

Trainingen op diverse locaties in Nederland en België.

100% Tevredenheid

100% Tevredenheid

Garantie: als je het beloofde resultaat niet behaalt, is dit ons risico.

Score: 
9,4

Score: 9,4

In het afgelopen jaar en meer dan 6.000 beoordelingen

+
25 jaar ervaring

+ 25 jaar ervaring

Met onze ruim 25 jaar ervaring zijn wij dé specialisten