Ben je op zoek naar een cursus assertiviteit met een kort maar krachtig interactief programma over assertiviteit of een ander onderwerp op het gebied van communicatie? Kijk dan naar de inhoud van onze workshops en alle andere mogelijkheden die wij bieden.
Inmiddels weten vele organisaties en congresbureaus hun weg naar ons te vinden voor energieke inspiratiesessies van 20 minuten tot een cursus assertiviteit (of een ander onderwerp)van een halve dag. Gewoon door het jaar heen op kantoor of tijdens speciale evenementen en congressen.
Hoe kun je je medewerkers een frisse boost geven in hun communicatie? Of op welke wijze kun je congresbezoekers verrassen met een actueel thema dat hen op persoonlijk niveau zal aanspreken? Wij helpen je graag op weg met wat inspiratie.
Interactieve workshop of lezing?
Een korte inspiratiesessie, boordevol energie, variërend van 20 minuten tot maximaal een halve dag voor een groep tot en met 50 personen noemen wij een workshop. Wil je graag in één keer een groep met meer dan 50 personen laten inspireren, dan noemen wij dat een lezing.
Vrijblijvend een offerte aanvragenIk zoek een training voor mij alleen
Account manager
De volgende thema’s zijn het meest gevraagd voor onze interactieve workshops en lezingen:
Coachend leidinggeven
Wanneer je het optimale uit jouw team wilt halen dan moet je ze motiveren en inspireren. Je bent namelijk niet alleen hun leidinggevende: je bent ook hun coach en hun adviseur. Elke persoon heeft echter een andere benadering nodig. Tijdens deze praktische workshop leer je waar je allemaal op moet letten als leidinggevende en krijg je handvatten en inzichten waarmee je meteen aan de slag kunt.
Feedback geven
Feedback geven en ontvangen is een cruciaal onderdeel van je communicatie met anderen en het is van grote invloed op de samenwerking met de mensen om je heen. ‘Hoe’ je de feedback geeft en hoe je die ontvangt is daarom van groot belang. Tijdens deze praktische workshop leer je waar je op moet letten, leer je wat de do’s and don’ts zijn en ontvang je handvatten waarmee je meteen aan de slag kunt.
Conflicthantering
Het liefst vermijden we conflicten maar ze zijn nou eenmaal een onderdeel van het leven. Je verschilt van mening en dat gebeurt nou eenmaal. Soms is het goed om de confrontatie aan te gaan, soms juist niet. Wat je wilt voorkomen is dat een onwerkbare situatie ontstaat. Tijdens deze workshop leer je hoe je om kunt gaan met conflictsituaties en hoe je ze in goede banen weet te leiden.
Sociale vaardigheden voor technici
Wanneer je klanttevredenheid belangrijk vindt dan is het niet alleen belangrijk dat je product goed is maar ook dat de klant zich ‘klant’ voelt. Dat er naar hem geluisterd wordt, dat er niet teveel in vaktermen wordt gepraat en dat op een heldere en prettige manier gecommuniceerd wordt over wat wel en niet kan. Tijdens deze workshop geven we praktische handvatten en technieken die jouw technici helpen hier beter op in te spelen.
Effectief communiceren
Je boodschap kan nog zo waar en krachtig zijn: als je hem niet overbrengt dan mist hij elk doel en dat is jammer. Effectief communiceren is een vaardigheid die je aan kunt leren. Zowel het verbale als het non-verbale aspect speelt hierin een belangrijke rol. ‘Wat’ je zegt is namelijk minstens zo belangrijk als ‘hoe’ je het zegt en hoe je jezelf daarbij gedraagt. Tijdens deze praktische workshop ga je er meteen mee aan de slag.
Kernkwadranten
Kernkwadranten gaan uit van jouw ‘kwaliteiten’, je specifieke sterktes die jou maken tot wie je bent. Daarnaast gaan ze ook in op je ‘valkuilen’ en je ‘allergieën’. Wanneer je kwaliteit bijvoorbeeld ‘zelfverzekerdheid’ is dan wil je niet doorslaan naar arrogantie (je valkuil) en stoor je jezelf waarschijnlijk aan ‘middelmatigheid’ (je allergie). Leer meer over jezelf en de mensen om je heen in deze verhelderende workshop.
Ervaringen van onze cursisten
Wij delen continu onze ervaringen en tips om je te inspireren.Wat een geweldige training!!
Na eerst de (theoretische) bouwstenen te hebben gelegd, werd er vooral veel praktisch gedaan. Veel nieuwe inzichten op een heerlijk ongedwongen manier. Echt een top dag!
Zinvolle en gestructureerde training
Fijne cursus met praktische tips om tijd te besparen
Prima opzet van de cursus met praktische tips om meteen aan de slag te gaan. Kundige docent die aan heeft gegeven dat kleine stapjes al een verschil kunnen maken. Uiteraard heb ik dit meteen aan de praktijk getoetst en ik zie nu al voordelen. Kortom een cursus waar je wat aan hebt.
Erg leerzaam
De training was erg leerzaam en ik heb er veel van opgestoken. De uitleg was ook erg goed en werd op een hele leuke manier gedaan. Dit is een echte aanrader
Zeer duidelijke uitleg en goede tips
De locatie was goed bereikbaar, de trainer is rationeel en emotioneel begripvol, geeft zeer duidelijke uitleg en goede tips en hij speelt goed in op wat er leeft in de groep. De lunch (niet onbelangrijk… ) was zeer goed geregeld, voor elk wat wils. Echt een aanrader
Je wordt er sterker van
Was een leerzame dag. Ook de mede cursisten leerde we van. Goeie tips kregen we van de trainer. Zou het zeker aan bieden om deze cursus te doen. Je wordt er sterker van in de zin om voor je eigen op te komen.
Account manager
Over Assertief.nl
Bewezen effect: 6 jaren verkozen tot Beste Opleider van Nederland in de categorie ‘Persoonlijke Effectiviteit’.
Deze website Assertief.nl is een onderdeel van Tijdwinst.com. Tijdwinst.com is ook gespecialiseerd in feedback geven, gesprekstechnieken, time-management, snellezen en slimmer werken. Jullie mogen van ons verwachten dat we enthousiast, maar óók kritisch zijn over onze eigen trainingen en werkwijze. Door continu te vragen om feedback van onze klanten en deze te gebruiken voor verdere optimalisatie, houden we onze assertiviteitscursus nu én in de toekomst toonaangevend. We zijn niet voor niets vier keer op rij uitgeroepen tot Beste Opleider van Nederland.
Na afloop van onze trainingen vragen wij alle cursisten om een review achter te laten op o.a. Klantenvertellen.nl. Wij zijn er ontzettend trots op dat onze klanten zo enthousiast over onze training en onze trainers blijken te zijn.