Je herkent je vast wel in situaties waarbij je graag geen blad voor de mond had genomen. Bijvoorbeeld toen de ober vroeg of het eten gesmaakt had, terwijl je met lange tanden je bord leeg hebt gegeten. Of toen dat feestje bij de buren voor geluidsoverlast zorgde. Je koos ervoor om er niets van te zeggen, om maar niet voor zeikerd te worden uitgemaakt. Maar ondertussen knaagt het toch aan je: wat als ik er tóch iets van had gezegd?

Misverstanden:

  • komt uw boodschap wel eens anders over dan u eigenlijk bedoelt?
  • begrijpen mensen u verkeerd of komen uw woorden niet optimaal uit de verf?

Gemiste kansen

Doordat u zich geremd voelt of wel eens minder handig emotioneel uit de bocht vliegt, komt u niet optimaal tot uw recht. Dit belemmert uw gesprekspartner om u op volle waarde te kunnen schatten.

Piekeren

U geeft niet, onduidelijk of te laat aan wat u ergens van vindt waardoor u achteraf onnodig blijft malen. Uw hoofd is regelmatig gevuld met “had ik maar”.

Stress

U trekt zich spanningen in gesprekken vaak te zeer aan.

Persoonlijke aanval

Als mensen u feedback geven voelt dit voor u nogal eens aan als een persoonlijke aanval. Het lukt u moeilijk dit van u af te schudden en te benutten als leermoment.

Oordelen

Vormt u zich snel een mening over zaken, die achteraf toch anders blijken te zijn?

Feedback geven

Heeft u wel eens moeite met het geven van feedback omdat u bijvoorbeeld bang bent voor een negatieve reactie? Of u vraagt zich af hoe u feedback geven het beste kunt aanpakken?

Negatieve focus

Het kost u moeite om te denken in mogelijkheden bij momenten van tegenslag en spanningen.

In-company offerte aanvragen

Aankomende cursus data

Zet nu de eerste stap voor meer rust en geluk
30
Oct

Utrecht
09:00 - 16:00
Bijna vol

Meer info
6
Nov

Eindhoven
09:00 - 16:00
Volgeboekt

Volgeboekt
6
Nov

Amsterdam
09:00 - 16:00
Bijna vol

Meer info
20
Nov

Utrecht
09:00 - 16:00
Beschikbaar

Meer info
28
Nov

Rotterdam
09:00 - 16:00
Bijna vol

Meer info

Wie zijn wij? | Cursus Assertiviteit

Tijdwinst.com is een trainingsbureau dat zich specialiseert in slimmer (samen)werken. We bieden door het hele land diverse (online) trainingen aan, variërend van time management, assertiviteit, gesprekstechnieken tot aan snellezen. Nieuwsgierig? Neem dan zeker eens een kijkje op onze website of blogs, en schrijf je in voor één van onze (digitale) trainingen.

  1. 1-daagse training Time Management | Blog
  2. 1-daagse training Assertiviteit | Blog
  3. 1-daagse training Gesprekstechnieken | Blog
  4. 1-daagse training Feedback Geven | Blog
  5. 1-daagse training Snellezen, Mindmapping en Geheugentechnieken | Blog
  6. 1-daagse training Effectief Thuiswerken voor Teams | Blog

In-company offerte aanvragen


Wij zijn geaccrediteerd door

Ervaringen van onze cursisten

Wij delen continu onze ervaringen en tips om je te inspireren.
Erik

De cursus was duidelijke en op de praktijk gericht. Tijdens de training werden diverse handvaten en praktijkvoorbeelden gegeven waar iedereen ook echt wat mee kan.

10/10
Klantenvertellen
Nico Klein

Alles was duidelijk en helder te begrijpen. Voorbeelden van situaties die je dagelijks ook meemaakt. Dat wil niet zeggen dat je zelf niks hoeft te doen. Want de echte training begint na de training om het uit te werken in je dagelijkse leven. En natuurlijk de tijd gunnen om het te laten werken. Daarom een geslaagde training

9/10
Klantenvertellen
Toine Rorije

Leuke training met veel herkenningspunten met adviezen om zaken anders/beter op te pakken.

10/10
Klantenvertellen
Alex Medema

Interessant, leerzaam en duidelijk.
Dit is in de praktijk goed te gebruiken.

10/10
Klantenvertellen
Jenneke Klunder

Ik had een geweldige trainer (Patrick vd Gulik) die zoveel enthousiasme voor de training en zijn vak heeft, dat je vanzelf op je stoel gaat stuiteren 🙂

Wat nog veel belangrijker was, is het gevoel van veiligheid dat vanaf het begin van de dag opgebouwd werd. Hierdoor konden mijn medecursisten en ik de oefeningen met zoveel mogelijk inzet uitvoeren, waardoor we het maximale uit de training konden halen.

10/10
Klantenvertellen
Corina Musters

Was een leerzame en leuke cursus ook de cursusleider deed het goed en bracht ook rust.

8/10
Klantenvertellen
Renate Stoker

Ik vond het een zeer leerzame cursus waar je echt veel aan hebt. Duidelijke informatie, voldoende tijd voor vragen stellen en punctueel.

10/10
Klantenvertellen
Yvonne Vorspaget

Gisteren hebben wij met het team credit control van GEA BeNeLux een training gevolgd Assertiviteit. Het feit dat wij reeds eerder trainingen hebben gevolgd bewijst dat Tijdwinst goed bezig is. Heel leerzaam en heel toepasbaar in het dagelijkse leven.

10/10
Klantenvertellen
Jolanta Tomaszewska

Veel praktische en theoretische kennis gekregen, leuke kleine groep, veel mogelijkheden om te oefenen, vragen stellen

Ik ben super tevreden mee!!!

10/10
Klantenvertellen
René Maes

Fijne training met veel tips.

9/10
Klantenvertellen
Sonja Regemortels

De cursus was heel goed gebracht, met concrete voorbeelden en acties die we zelf snel kunnen doen om de zaken makkelijker te maken. Ik ben geen enkele keer mijn aandacht verloren. De dag is voorbijgevolgen en ik stond te popelen om alle tips uit te proberen. Ik kan oprecht zeggen dat jullie de titel van “beste opleider van Nederland” met glans verdienen. Dankuwel voor deze waardevolle training.

10/10
Klantenvertellen
An De Ridder

Een zinvolle en vooral toffe dag. Als alle werkdagen zo waren…!

8/10
Klantenvertellen

Wij verzorgen cursussen voor o.a.

Beste opleider

Beste opleider

7 maal verkozen tot “Beste opleider van Nederland”.

Landelijke dekking

Landelijke dekking

Trainingen op diverse locaties in Nederland en België.

100% Tevredenheid

100% Tevredenheid

Garantie: als je het beloofde resultaat niet behaalt, is dit ons risico.

Score: 
9,4

Score: 9,4

In het afgelopen jaar en meer dan 6.000 beoordelingen

+
25 jaar ervaring

+ 25 jaar ervaring

Met onze ruim 25 jaar ervaring zijn wij dé specialisten