Je herkent je vast wel in situaties waarbij je graag geen blad voor de mond had genomen. Bijvoorbeeld toen de ober vroeg of het eten gesmaakt had, terwijl je met lange tanden je bord leeg hebt gegeten. Of toen dat feestje bij de buren voor geluidsoverlast zorgde. Je koos ervoor om er niets van te zeggen, om maar niet voor zeikerd te worden uitgemaakt. Maar ondertussen knaagt het toch aan je: wat als ik er tóch iets van had gezegd?

Misverstanden:

  • komt uw boodschap wel eens anders over dan u eigenlijk bedoelt?
  • begrijpen mensen u verkeerd of komen uw woorden niet optimaal uit de verf?

Gemiste kansen

Doordat u zich geremd voelt of wel eens minder handig emotioneel uit de bocht vliegt, komt u niet optimaal tot uw recht. Dit belemmert uw gesprekspartner om u op volle waarde te kunnen schatten.

Piekeren

U geeft niet, onduidelijk of te laat aan wat u ergens van vindt waardoor u achteraf onnodig blijft malen. Uw hoofd is regelmatig gevuld met “had ik maar”.

Stress

U trekt zich spanningen in gesprekken vaak te zeer aan.

Persoonlijke aanval

Als mensen u feedback geven voelt dit voor u nogal eens aan als een persoonlijke aanval. Het lukt u moeilijk dit van u af te schudden en te benutten als leermoment.

Oordelen

Vormt u zich snel een mening over zaken, die achteraf toch anders blijken te zijn?

Feedback geven

Heeft u wel eens moeite met het geven van feedback omdat u bijvoorbeeld bang bent voor een negatieve reactie? Of u vraagt zich af hoe u feedback geven het beste kunt aanpakken?

Negatieve focus

Het kost u moeite om te denken in mogelijkheden bij momenten van tegenslag en spanningen.

In-company offerte aanvragen

Aankomende cursus data

Zet nu de eerste stap voor meer rust en geluk
16
Jan

Utrecht
09:00 - 16:00
Beschikbaar

Meer info
16
Jan

Gent
09:00 - 16:00
Beschikbaar

Meer info
16
Jan

Antwerpen
09:00 - 16:00
Beschikbaar

Meer info
17
Jan

Utrecht
09:00 - 16:00
Bijna vol

Meer info
17
Jan

Brussel
09:00 - 16:00
Beschikbaar

Meer info

Wie zijn wij? | Cursus Assertiviteit

Tijdwinst.com is een trainingsbureau dat zich specialiseert in slimmer (samen)werken. We bieden door het hele land diverse (online) trainingen aan, variërend van time management, assertiviteit, gesprekstechnieken tot aan snellezen. Nieuwsgierig? Neem dan zeker eens een kijkje op onze website of blogs, en schrijf je in voor één van onze (digitale) trainingen.

  1. 1-daagse training Time Management | Blog
  2. 1-daagse training Assertiviteit | Blog
  3. 1-daagse training Gesprekstechnieken | Blog
  4. 1-daagse training Feedback Geven | Blog
  5. 1-daagse training Snellezen, Mindmapping en Geheugentechnieken | Blog
  6. 1-daagse training Effectief Thuiswerken voor Teams | Blog

In-company offerte aanvragen


Wij zijn geaccrediteerd door

Ervaringen van onze cursisten

Wij delen continu onze ervaringen en tips om je te inspireren.
Janneke Elzinga

De cursus wordt duidelijk uitgelegd.

Door de vele rollenspellen ga je direct al nadenken over de juiste manier van vragen stellen. Een aanrader

10/10
Klantenvertellen
Ellen

Interessante cursus, ik hoop mezelf de tools en tips eigen te kunnen maken.

10/10
Klantenvertellen
Gose Bos

Ondanks dat het voor ons op een zaterdag was heb ik hier zeker geen spijt van gekregen om hier aan deel te nemen. Zeer leerzaam, en ik heb hier zeker een boel van geleerd.

9/10
Klantenvertellen
Iris Tasche

Erg leerzame dag gehad, met veel bruikbare tips! Spontane docent die zijn lesstof op een humoristische manier kon overbrengen.

10/10
Klantenvertellen
Hans Verweij

Nuttige tips, maar vooral bewustwording!

8/10
Klantenvertellen
Janny Jousma

Alles was goed georganiseerd voor de training, locatie, de kleine groep deelnemers wat fijn is voor interactie en oefenen met elkaar. De trainster had een fijne afwisseling in de dag met uitleg, oefenen prettig en goed te volgen, ze gaf ruimte voor vragen. Ook de locatie had alles goed geregeld met de lunch etc. De uitleg, tips en eye openers vond ik waardevol en zijn ook direct inzetbaar in mijn werk of privéleven.

10/10
Klantenvertellen
Marlon Peters

Het was van het begin tot het einde een leerzame en interessante training.

10/10
Klantenvertellen
Rolph Koenders

Ongedwongen en relaxte manier van iemand iets bijbrengen

8/10
Klantenvertellen
Wilfried Dries

Ik heb de training gesprekstechnieken gevolgd. De training pakt de kernpunten van een effectieve communicatie heel praktisch op en de kracht van de trainer was dat ze dit heel goed spiegelde aan de vraagstukken van de deelnemers. Echt heel knap. Tijdwinst heeft ook de randvoorwaarden voor een goede training perfect geregeld.

10/10
Klantenvertellen
Renate Tesselaar

Prettige opleider, fijne en heldere opbouw van de training. Veel praktische aanknopingspunten en tips. Veel aandacht voor onze voorbeelden uit de praktijk

10/10
Klantenvertellen
De Vries

Door de humor, bevlogenheid en kundigheid van de opleider is deze training heel erg leuk en waardevol.

9/10
Klantenvertellen
kevin kardux

Tijdwinst.com biedt nuttige, praktische én toegankelijke een-dags cursussen. De trainingen zijn erg geschikt voor kantoor medewerkers en mensen met een communicatie-gerelateerde functie. Ik kan de trainingen daarom zeker aanbevelen.

10/10
Klantenvertellen

Wij verzorgen cursussen voor o.a.

Beste opleider

Beste opleider

6 maal verkozen tot “Beste opleider van Nederland”.

Landelijke dekking

Landelijke dekking

Trainingen op diverse locaties in Nederland en België.

100% Tevredenheid

100% Tevredenheid

Garantie: als je het beloofde resultaat niet behaalt, is dit ons risico.

Score: 
9,4

Score: 9,4

In het afgelopen jaar en meer dan 6.000 beoordelingen

+
25 jaar ervaring

+ 25 jaar ervaring

Met onze ruim 25 jaar ervaring zijn wij dé specialisten