Je herkent je vast wel in situaties waarbij je graag geen blad voor de mond had genomen. Bijvoorbeeld toen de ober vroeg of het eten gesmaakt had, terwijl je met lange tanden je bord leeg hebt gegeten. Of toen dat feestje bij de buren voor geluidsoverlast zorgde. Je koos ervoor om er niets van te zeggen, om maar niet voor zeikerd te worden uitgemaakt. Maar ondertussen knaagt het toch aan je: wat als ik er tóch iets van had gezegd?
Misverstanden:
- komt uw boodschap wel eens anders over dan u eigenlijk bedoelt?
- begrijpen mensen u verkeerd of komen uw woorden niet optimaal uit de verf?
Gemiste kansen
Doordat u zich geremd voelt of wel eens minder handig emotioneel uit de bocht vliegt, komt u niet optimaal tot uw recht. Dit belemmert uw gesprekspartner om u op volle waarde te kunnen schatten.
Piekeren
U geeft niet, onduidelijk of te laat aan wat u ergens van vindt waardoor u achteraf onnodig blijft malen. Uw hoofd is regelmatig gevuld met “had ik maar”.
Stress
U trekt zich spanningen in gesprekken vaak te zeer aan.
Persoonlijke aanval
Als mensen u feedback geven voelt dit voor u nogal eens aan als een persoonlijke aanval. Het lukt u moeilijk dit van u af te schudden en te benutten als leermoment.
Oordelen
Vormt u zich snel een mening over zaken, die achteraf toch anders blijken te zijn?
Feedback geven
Heeft u wel eens moeite met het geven van feedback omdat u bijvoorbeeld bang bent voor een negatieve reactie? Of u vraagt zich af hoe u feedback geven het beste kunt aanpakken?
Negatieve focus
Het kost u moeite om te denken in mogelijkheden bij momenten van tegenslag en spanningen.
Aankomende cursus data
Zet nu de eerste stap voor meer rust en gelukWie zijn wij? | Cursus Assertiviteit
Tijdwinst.com is een trainingsbureau dat zich specialiseert in slimmer (samen)werken. We bieden door het hele land diverse (online) trainingen aan, variërend van time management, assertiviteit, gesprekstechnieken tot aan snellezen. Nieuwsgierig? Neem dan zeker eens een kijkje op onze website of blogs, en schrijf je in voor één van onze (digitale) trainingen.
- 1-daagse training Time Management | Blog
- 1-daagse training Assertiviteit | Blog
- 1-daagse training Gesprekstechnieken | Blog
- 1-daagse training Feedback Geven | Blog
- 1-daagse training Snellezen, Mindmapping en Geheugentechnieken | Blog
- 1-daagse training Effectief Thuiswerken voor Teams | Blog

Ervaringen van onze cursisten
Wij delen continu onze ervaringen en tips om je te inspireren.Ik kan het geleerde direct toe gaan passen. Het is op een heel prettige manier gebracht voor de trainer. Zeer aan te bevelen!
Gisteren hebben wij met het team credit control van GEA BeNeLux een training gevolgd Assertiviteit. Het feit dat wij reeds eerder trainingen hebben gevolgd bewijst dat Tijdwinst goed bezig is. Heel leerzaam en heel toepasbaar in het dagelijkse leven.
Een hele fijne en praktische training, gegeven door een net zo fijne trainer. De sfeer is goed, het materiaal sluit aan bij de praktijk en er is ruimte voor verdieping.
Een dagtraining met waardevolle tips om assertiever te worden. Professionele trainer en goede interactie met de groep. Kan direct aan de slag met de behandelde onderwerpen.
De trainer brengt de informatie duidelijk over. Interactief. De training dag is zo voorbij. Je gaat met positieve energie de deur uit!
De training was bijzonder boeiend en wist mijn aandacht van begin tot eind vast te houden. De trainer bracht de stof op een enthousiaste en inspirerende manier over, waardoor leren niet alleen effectief, maar ook erg prettig was.
Wat deze training extra waardevol maakte, was de goede interactie. Er was volop ruimte voor vragen en discussie, waardoor de sessie dynamisch en leerzaam bleef. Daarnaast was duidelijk te merken dat de trainer over zeer veel kennis beschikt en deze op een toegankelijke en begrijpelijke manier wist over te brengen.
Kortom, een training die niet alleen informatief, maar ook motiverend en interactief was. Zeker een aanrader!
Ik vond het een zeer leerzame cursus waar je echt veel aan hebt. Duidelijke informatie, voldoende tijd voor vragen stellen en punctueel.
