Je herkent je vast wel in situaties waarbij je graag geen blad voor de mond had genomen. Bijvoorbeeld toen de ober vroeg of het eten gesmaakt had, terwijl je met lange tanden je bord leeg hebt gegeten. Of toen dat feestje bij de buren voor geluidsoverlast zorgde. Je koos ervoor om er niets van te zeggen, om maar niet voor zeikerd te worden uitgemaakt. Maar ondertussen knaagt het toch aan je: wat als ik er tóch iets van had gezegd?
Misverstanden:
- komt uw boodschap wel eens anders over dan u eigenlijk bedoelt?
- begrijpen mensen u verkeerd of komen uw woorden niet optimaal uit de verf?
Gemiste kansen
Doordat u zich geremd voelt of wel eens minder handig emotioneel uit de bocht vliegt, komt u niet optimaal tot uw recht. Dit belemmert uw gesprekspartner om u op volle waarde te kunnen schatten.
Piekeren
U geeft niet, onduidelijk of te laat aan wat u ergens van vindt waardoor u achteraf onnodig blijft malen. Uw hoofd is regelmatig gevuld met “had ik maar”.
Stress
U trekt zich spanningen in gesprekken vaak te zeer aan.
Persoonlijke aanval
Als mensen u feedback geven voelt dit voor u nogal eens aan als een persoonlijke aanval. Het lukt u moeilijk dit van u af te schudden en te benutten als leermoment.
Oordelen
Vormt u zich snel een mening over zaken, die achteraf toch anders blijken te zijn?
Feedback geven
Heeft u wel eens moeite met het geven van feedback omdat u bijvoorbeeld bang bent voor een negatieve reactie? Of u vraagt zich af hoe u feedback geven het beste kunt aanpakken?
Negatieve focus
Het kost u moeite om te denken in mogelijkheden bij momenten van tegenslag en spanningen.
Aankomende cursus data
Zet nu de eerste stap voor meer rust en gelukWie zijn wij? | Cursus Assertiviteit
Tijdwinst.com is een trainingsbureau dat zich specialiseert in slimmer (samen)werken. We bieden door het hele land diverse (online) trainingen aan, variërend van time management, assertiviteit, gesprekstechnieken tot aan snellezen. Nieuwsgierig? Neem dan zeker eens een kijkje op onze website of blogs, en schrijf je in voor één van onze (digitale) trainingen.
- 1-daagse training Time Management | Blog
- 1-daagse training Assertiviteit | Blog
- 1-daagse training Gesprekstechnieken | Blog
- 1-daagse training Feedback Geven | Blog
- 1-daagse training Snellezen, Mindmapping en Geheugentechnieken | Blog
- 1-daagse training Effectief Thuiswerken voor Teams | Blog
Ervaringen van onze cursisten
Wij delen continu onze ervaringen en tips om je te inspireren.De trainer is motiverend, wisselt prettig af in werkvormen en theorie-praktijk. Ik heb er veel goede tips aan over gehouden en ben gemotiveerd om deze direct in praktijk te brengen!
Het is nuttig om met een communicatietrainingen echte praktijkcases te oefenen. Zo krijg je een goed beeld van jezelf en hoe je dient te acteren in lastige situaties. Humor en plezier maken was daarbij leuk om te ervaren. De trainster Marlies kon de praktijkcases goed toelichten en tot uitvoering brengen, dat was leerzaam.
Een zeer leerzame dag onder leiding van een enthousiaste en deskundige docent. Theorie werd snel omgezet in direct toepasbare oplossingen en tips.
De training deden we met collega’s waardoor het gezellig en leerzaam is. De situaties die worden besproken zijn daardoor ook herkenbaar. De trainer vond ik vakkundig.
Dit is mijn tweede Tijdwinst training, wederom als zeer prettig en leerzaam ervaren. Ik heb op mijn werk ook al mensen geënthousiasmeerd.
Je kunt meteen de dag erna aan de slag met alle handige tips en tools. Voor de training was ik sceptisch maar er zitten handige bruikbare tips in!
Veel praktische en theoretische kennis gekregen, leuke kleine groep, veel mogelijkheden om te oefenen, vragen stellen
Ik ben super tevreden mee!!!
Prettige opleider, fijne en heldere opbouw van de training. Veel praktische aanknopingspunten en tips. Veel aandacht voor onze voorbeelden uit de praktijk