Je herkent je vast wel in situaties waarbij je graag geen blad voor de mond had genomen. Bijvoorbeeld toen de ober vroeg of het eten gesmaakt had, terwijl je met lange tanden je bord leeg hebt gegeten. Of toen dat feestje bij de buren voor geluidsoverlast zorgde. Je koos ervoor om er niets van te zeggen, om maar niet voor zeikerd te worden uitgemaakt. Maar ondertussen knaagt het toch aan je: wat als ik er tóch iets van had gezegd?
Misverstanden:
- komt uw boodschap wel eens anders over dan u eigenlijk bedoelt?
- begrijpen mensen u verkeerd of komen uw woorden niet optimaal uit de verf?
Gemiste kansen
Doordat u zich geremd voelt of wel eens minder handig emotioneel uit de bocht vliegt, komt u niet optimaal tot uw recht. Dit belemmert uw gesprekspartner om u op volle waarde te kunnen schatten.
Piekeren
U geeft niet, onduidelijk of te laat aan wat u ergens van vindt waardoor u achteraf onnodig blijft malen. Uw hoofd is regelmatig gevuld met “had ik maar”.
Stress
U trekt zich spanningen in gesprekken vaak te zeer aan.
Persoonlijke aanval
Als mensen u feedback geven voelt dit voor u nogal eens aan als een persoonlijke aanval. Het lukt u moeilijk dit van u af te schudden en te benutten als leermoment.
Oordelen
Vormt u zich snel een mening over zaken, die achteraf toch anders blijken te zijn?
Feedback geven
Heeft u wel eens moeite met het geven van feedback omdat u bijvoorbeeld bang bent voor een negatieve reactie? Of u vraagt zich af hoe u feedback geven het beste kunt aanpakken?
Negatieve focus
Het kost u moeite om te denken in mogelijkheden bij momenten van tegenslag en spanningen.
Aankomende cursus data
Zet nu de eerste stap voor meer rust en gelukWie zijn wij? | Cursus Assertiviteit
Tijdwinst.com is een trainingsbureau dat zich specialiseert in slimmer (samen)werken. We bieden door het hele land diverse (online) trainingen aan, variërend van time management, assertiviteit, gesprekstechnieken tot aan snellezen. Nieuwsgierig? Neem dan zeker eens een kijkje op onze website of blogs, en schrijf je in voor één van onze (digitale) trainingen.
- 1-daagse training Time Management | Blog
- 1-daagse training Assertiviteit | Blog
- 1-daagse training Gesprekstechnieken | Blog
- 1-daagse training Feedback Geven | Blog
- 1-daagse training Snellezen, Mindmapping en Geheugentechnieken | Blog
- 1-daagse training Effectief Thuiswerken voor Teams | Blog

Ervaringen van onze cursisten
Wij delen continu onze ervaringen en tips om je te inspireren.Prima cursus en veel geleerd hopen dat we het in de praktijk positief kunnen uitvoeren en natuurlijk ook volhouden.
Fijne training gegeven door een sympathieke trainer. Ik heb nieuwe inzichten en tips gekregen voor meer werkplezier. Ik kijk er naar uit hiermee aan de slag te gaan!
Praktische training waarin ik veel nieuwe skills heb geleerd om efficiënter te kunnen werken. Erg fijn!
De inhoud van de cursus en alle tips hebben me aangenaam verrast. Alle medewerkers verlieten ook echt enthousiast de zaal. Dit is natuurlijk ook mede te danken aan de cursus leider.
Warme ontvangst waar iedereen op zijn gemak gestelt is. Volle aandacht van begin tot het eind.
Een hele fijne en praktische training, gegeven door een net zo fijne trainer. De sfeer is goed, het materiaal sluit aan bij de praktijk en er is ruimte voor verdieping.
De cursus was heel goed gebracht, met concrete voorbeelden en acties die we zelf snel kunnen doen om de zaken makkelijker te maken. Ik ben geen enkele keer mijn aandacht verloren. De dag is voorbijgevolgen en ik stond te popelen om alle tips uit te proberen. Ik kan oprecht zeggen dat jullie de titel van “beste opleider van Nederland” met glans verdienen. Dankuwel voor deze waardevolle training.
